– til å fange leserens oppmerksomhet.
For at du skal ha nytte av denne artikkelen, er det en fordel at du vet hva en tweet er.
Du får flere til å trykke på lenken i dine tweets ved å vekke nysgjerrigheten til leseren eller fange leserens oppmerksomhet som det så fint heter. Men du har kun noen få sekunder på deg. En leser kan forkaste uinteressante tweets på mindre enn et sekund. Så forsøk alltid å publisere tweets som fanger leserens oppmerksomhet.
Hvordan fange leserens oppmerksomhet
Introduser noe sjokkerende eller uvanlig eller noe som vil overraske leseren.
Maks 8 ord
Noen mener at en overskrift på en nettsak ikke bør være på mer enn 8 ord. Når det gjelder din tweet, så er 8 et absolutt maks.
Tenk over spørsmålene jeg stilte i forrige tips.
Hva er det dine statusoppdateringer gir leseren?
S kriv om relevante temaer som er interessant for leseren å lese om.
Se her om du ønsker hjelp med digtal strategi eller sosiale medier generelt.
Har du et tips for å fange oppmerksomheten til leseren, så skriv gjerne en kommentar.
Fanget jeg din oppmerksomhet?